Kinderkerk

KINDERKERK

De kinderkerk is bedoeld voor kinderen ( Basisschool) en hun ouders die op de een of andere manier toch wel  met geloof en kerk bezig zijn maar vaak niet goed weten, hoe daar mee om te gaan. De kinderkerk is een laagdrempelige manier om samen kerk te zijn op een manier die past binnen onze samenleving. Samen zoeken naar een weg die ons helpt om op een goede manier met elkaar om te gaan en er een mooie samenleving van te maken. Jezus heeft ons een geweldig goed voorbeeld gegeven en hoeven wij zelf niet meer de weg uit te vinden.

Elke keer gebruiken we een bepaald thema in de kleuterkerk die tevens al voorbereidingen zijn op  de Eerste Heilige Communie. Zo proberen we kinderen al, van kleins af aan goede manieren, voorbeelden,  mee te geven, die hun vormen tot goede mensen.