Uit de P.I. Evertsoord

Beste parochianen,

Mijn naam is Margreet  57 jaar en sinds een half jaar ben ik de katholieke geestelijk verzorger in Ter Peel. Daarnaast werk ik al meer dan 25 jaar in de parochies van het aartsbisdom als pastoraal werkster. Ik ben getrouwd (als tukker) met een Limburger en wij hebben twee volwassen dochters die wonen en werken in Amsterdam.  Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om me even voor te stellen, al is dat wat beperkt door de privacy van justitie. Zo heb ik daar geen achternaam en mag ik de dames niet met hun voornaam aan spreken.
Wij wonen alweer meer dan dertig jaar in Nijmegen. Ik ben een fanatiek wandelaar (vierdaagse) en hoop dit jaar van Porto naar Santiago te lopen. Binnen de parochie begeleid ik de vormelingen, de jongeren en de catechumenen. In Ter Peel ben ik verantwoordelijk voor het katholieke deel van de geestelijke verzorging.  En van af nu zal ik ook zo nu en dan een verhaaltje laten plaatsen over mijn ontmoetingen in de gevangenis.
De setting in de gevangenis is een hele andere als in de parochies. Alleen al om binnen te komen heb ik 2 pasjes en diverse sleutels nodig, moet ik door een pieper en wordt steeds alle invoer gecontroleerd. Eenmaal binnen vergeet je aan de ene kant nooit dat je binnen bent , maar aan de andere kant zijn daar de ontmoetingen met de mensen die er werken (PIW-ers) maar vooral de dames die er ‘zitten’. En dit zijn bijzondere ontmoetingen elke keer weer. Dames die kort zitten maar ook dames die langer zitten.

Graag tot ziens….